BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Tuesday, July 12, 2011

2x5, 5x2 hipokrit nak mampos.......



Aku ader isu untuk this afternoon....yang maner isu ini aku sangat emosi tahap gaban walaupon aku cuma pendengar citer sajer, walaupon tak berapa clear aku dapat tangkap apa meaning nyer.....

Aku sangat tak faham akan segelintir orang yang maner masa muda mudi nyer terkinja kinja nak kawen, apa jua reason aku pon tak tau...yang pasti korang memang gedik nak kawen...bagi aku cukup satu reason yang mana bagi aku kawen adalah menghalalkan sesuatu yang haram...itu lah reason aku sampai sekarang kalo aku nak kawen...that why aku betoi betoi mencari teman sekatil yang hebat zahir dan batin terutamanya....aku tak mau merana dan aku tak mau komplen selepas kawen, yang pasti selepas kawen aku kena respect each other, yer aku kena hormat suami aku sebab aku pilih dia sebagai teman sekatil ....bukan membangkit isu remeh temeh yang maner ...aku tak puas ngan kau..dan kau pon tak puas ngan aku...dan lastly berantakan dan adakah berpisah ngan talak??? sangat tak faham.....

Memang kawen adalah pencaturan hidup... perjudian hidup...tapi korang jugak yang mencaturkan dan menjudikan hidup korang....alam kawen adalah tidak sama ngan alam percintaan...aku rasa kau lebih mengetahuinya sebab kau dah kawen...yang maner lelaki dan pompuannyer adalah 2x5, 5x2 hipokrit nak mampos.......sebelum kawen semua baik belaka, semua sayang tapi bila kau dah dapat benda yang satu tue semua nyer berubah jadi tak baik.......mungkin segelintir tapi mengapa harus terjadi??? salah pilihkah pasangan??? mengapa terasa cepat bosan??? dan mengapa baru hari ini isu tak puas diranjang kau bangkitkan selepas kau dah dapat anak...mengapa sebelum nie kau tak komplen, dah kau lanyak habis- habisan baru kau nak komplen tak puas....aku tau pompuan nie biler dah beranak memang lah dah longgar tak ketat macam dulu, tapi kau jugak yang nak bini kau beranak...jadinyer kau terima lah....pasai aper kau nak komplen???? lumrah alam perkawenan biler menghalalkan sesuatu yang haram pasti kau akan pancut dan selepas tue kau memang akan dimurahkan rezeki ngan kedatangan orang baru hasil daripada korang jugak....mengapa mesti ader isu tak puas diranjang????

Biler isu tak puas diranjang ini dibicarakan...aku lagi lebih berhati hati untuk memilih pasangan yang hebat zahir dan batin....hebat agamanya.itu sudah satu wajib bagi aku.....yang pasti hebat fizikal maka dengan itu hebat lah batinnyer....itu pendapat aku... percaya atau tidak itu terpulang pada korang.

Biarlah aku lambat kawen, asalkan aku tak gaduh dibelakang hari....yang pasti bangun pagi dengan senyuman.......

Buat korang ( aku tak nak lah mention saper empunya diri), kalau benar korang tak puas tak perlu lah korang nak hebah kan pada public, cukup korang husband and wife sajer yang diskusi.....aku dari jauh nak bagi sikit nasihat kat korang, berterus terang utu kengkadang amat pahit tapi kalau ia membawa seribu kebaikan..why not korang diskusi each other....

Dan doaku untuk kalian, moga kalian bahagia hendaknya....amin.

No comments:

Strawberry Letter 22