BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Friday, July 15, 2011

Lelaki Romantik @ romantisnyer my sweet honey..like sugar sugar.

Romantik giler..... kan best kalo Honey aku pon macam nie...tapi sayang laki aku tak macam nie, dan aku macam biasa duk komplen manja ' Honey nie, not romantic lah' dan biler laki aku tanya ' tang maner yang tak romantik nyer?' dan aku macam biasa terkedu dan terkebil-kebil tak tau nak jawab aper...actually, betoi kater Honey tang maner yang Honey aku tak romantic....bagi aku cukup Honey dapat jaga kehormatanku tanpa mengambil kesempatan ( walaupon hakikat nyer aku nie suka sangat ambil kesempatan kat atas diri dia, naseb la ko Honey dapat pacar seperti aku), cukup bagiku yang maner Honey hormatkan aku sebagai perempuan, take cara kat aku selalu, jaga makan minum aku, wowww so sweet..... dan yang paling penting melindungi ku dari mata-mata nakal padahal mata aku nakal gak duk usha laki lain especially laki spesen Honey.... hehehehe....dan aku cukup bangga biler maner yang bertanya 'bang, tue saper?' dan Honey akan berkata 'she is my wife'.... wowww, Honey wat aku tersipu malu-malu macam kucing miaw miaw plak...


Bukan nyer aku tak cukup ngan Honey, cuma aku nak cuci mata jer...... giler ! just suker-suker Honey..... tapi kalo Honey cuci mata memang waktu tue gak aku akan belasah dia cukup-cukup....gatai nak mampos yer...... tapi aku tau Honey bukan seperti aku..... dia lelaki yang setia pada yang satu dan kaseh nyer suci untuk aku...


Biler berbicara isu hati dan perasaan, cinta dan kaseh sayang... ia akan membuat aku menangis sedey kerna aku terlalu cintakan dan kasehkan Honey...aku sayang Honey seperti mana aku kasehkan diri aku, mak dan ayah aku, adik-adik aku.... doaku setiap saat moga ALLAH bukakan pintu hidayah Honey untuk mengenal ALLAH....dan acap kali juga aku berdoa moga Honey adalah lelaki yang terbaik untukku dunia dan akhirat......semoga amal kebaikan Honey dibalas ngan pahala.....


Rindunyer aku pada Honey....ALLAH lebih mengetahui betapa hebat aku menyayanginya, kasihkannya sepenuh hati....dan keranaMu Ya ALLAH, aku ingin memilikinya dunia dan akhirat...Amin...




Dan dibawah ini adalah senarai or ciri-ciri lelaki romantik bangat...



1.Orang yang romantik selalunya meminati cerita yang berkaitan dengan cinta dan perasaan dan menonton cerita tersebut lebih daripada 5 kali! ....... ( ini aku bukan Honey)



2.Orang yang romantik biasanya akan mengucapkan sayang kepada pasangannya lebih dari 7 kali sehari! ....... ( ini pun aku bukan Honey, dulu awai-awai kenal bukan 7 kali jer lebih berganda-ganda kali sekarang sekali pun payah nak dengar, itu lah Honey aku.... )



3.Orang yang romantik biasanya akan memeluk isterinya lebih dari 7 kali sehari! ( tak tau nak komen sbb kami tak kawen lagi tapi rasanyer aku gak kot yang akan lebih-lebih dalam peluk-memeluk nie...)



4.Orang romantik mudah menangis jika melihat pasangannya bersedih dan sebagainya. (ok, yang nie kite orang sama, so kami win win situation ok!)



5.Orang romantik biasanya akan mendahulukan pasangannya untuk membuat sesuatu sebagai contoh mendahulukan pasangannya makan atau minum dahulu. Memegang konsep lady's first. (yang nie selalu bangat, sebagai contoh Honey akan tarik kerusi untuk aku duduk dan memang wajib aku duduk dulu baru dier dan kami duduk pon sebelah menyebelah dan tak pernah kami duduk mengadap, ntah aku pon tak tau kenaper, tapi yang pasti Honey suker duk sebelah aku... dan paling best kami akan share makanan dan minuman sesama dan Honey pasti akan suap makanan kat aku...wowww, aku suker bangat akan tetapi aku malu sebab banyak sangat mata memandang...aku malu tapi Honey memang tak malu.)



6.Orang romantik amat kreatif dalam memberi kejutan kepada pasangannya. Sebagai contoh, suka memberi hadiah sebagai tanda ingatan, suka menyatakan rasa sayang pada saat-saat romantik, suka mengajak pasangannya ke tempat yang tenang dan indah. ( yes, yang ini memang Honey,... u make me shy Honey)



7.Orang yang romantik takut bersendirian. Tidak mahu ditinggalkan pasangannya dalam jangka masa yang lama. ( nie aku punyer..., pantang aku dengar Honey nak gi main @ ader game luar dari KL )



8.Kebiasaanya, orang yang romantik amat setia kepada pasangannya. ( nie aku bagilah kat Honey, aku surrender kot sbb aku tak macam Honey sbb aku nie kan nakal..dan aku pernah kater kat Honey yang aku kalo dapat jumpa Akon, aku nak peluk Akon..hehehehe....)



9.Orang yang romantik kurang berkata-kata tentang perasaannya, tetapi ingin difahami. ( of course ini memang 100% kepunyaan Honey, payah betoi dan aper masalah ko Honey? ko berterus terang jer lah, aku maner bleh baca hati minda dan perasaan ko skali, ko nie pon agak-agak lah Honey sbb ko kan tau bini ko nie 'Shes Not Perfect - Akon')



10.Lelaki romantik biasanya kurang berkata-kata, tidak mengeluarkan kata-kata yang berbunga-bunga dan tidak mengabui mata wanita dengan kata-kata yang indah. ( yang ini lagi lah memang 100% kepunyaan Honey, payah betoi dapat laki macam Honey nie)



11.Lelaki romantik selalunya ikhlas meminta maaf jika membuat kesilapan kepada pasangannya. Tetapi lelaki romantik jarang melakukan kesilapan depan pasangannya. ( dan aku mengaku lagi skali yang Honey jarang wat silap dan pasti aku yang slalu jer 'Im sorry, Honey', memang lah Honey jarang say sorry sebab ko kan suker senyap dan biar aku sorang-sorang menelaah hati minda dan perasaan ko, sangat tak adil ko Honey dalam berkaseh sayang)



12.Lelaki romantik biasanya taat beragama dan selalunya menganggap cinta adalah suci dan kesucian harus dipelihara. (bab ini sensitif lah aku nak uraikan...cukup ku katerkan dia adalah lelaki yang tak pernah ambil kesempatan kat atas aku, aku nak pegang tangan Honey pon kena marah...terseksa aku)



13.Lelaki romantik tidak akan mengambil kesempatan terhadap kehormatan wanita. Sebaliknya menjaga kehormatan dan amat menghormati wanita. (komen aku sama seperti 12)



14.Lelaki romantik biasanya akan merenung mata pasangannya ketika pasangannya berkata-kata. (yang ini memang Honey, tapi aku malu biler Honey pandang aku sebab aku suker, gatai la aku nie)



15.Lelaki romantik ikhlas dalam memberi hadiah. Dan suka mendengar luahan perasaan pasangannya. (kat cini ader dua, hadiah tue jarang honey bagi aku...tapi dengar luahan yer pasti dia akan mendengar dan Honey akan senyap sebab tak der komen, kalo Honey komen aku pasti berperang ngan Honey sebab kami nie slalu tak sependapat walaupon nasehat dier tue berguna untuk kebaikan tapi lumrah manusiakan ego!)



16.Lelaki romantik selalunya suka memuji akan kecantikkan pasangannya. Pujian yang diberikan selalunya ikhlas dan dinyatakan pada waktu yang bertepatan. (Honey lah manusia yang tak pernah memuji aku tapi akan mengomen kalo dier tak suka siap warning lagi jangan! dan biler aku puji aku canteq lah hari nie, dan Honey akan gelak kan aku ! hodoh sangat ker aku nie? kuang asam punya Honey)



17.Lelaki romantik biasanya memanggil nama kekasihnya dengan panggilan yang manja dan lembut. ( sepanjang aku menyulam kaseh ngan Honey tak pernah aku dengar Honey panggil nama aku dan pasti nyer Honey akan panggil aku 'my wife' 'my dear' 'sweetheart' 'baby' )



18.Lelaki romantik suka mengambil perihal makanan kesukaan pasangannya. (yang nie aku tak tau and no komen)



19.Lelaki romantik akan mengajak isterinya berbicara jika melihat isterinya sedang risau dan sebagainya. ( yes and yes, ini lah Honey...yang membuat kan aku jatuh cinta padanyer untuk pertama kali selepas ko hanyalah sandaran untuk ku berbicara...diam tak diam dah 4 tahun aku ngan Honey..moga ALLAH jadikan aku ngan Honey pasangan yang halal dunia dan akhirat..amin..)



20.Jika isteri mahu bercakap, lelaki romantik biasanya akan memperlahankan nada television atau radio untuk menghormati isterinya bercakap. ( Honey akan slow volume kalo aku bercakap depan dier tapi kalo aku cuma cakap melalui phone dan ko jangan mimpilah yang dier nak pi slow volume lagi dier marah! itue lah Honey aku... baik ker buruk ker dier tetap My Luvly Honey .... )



itue lah cikit sebanyak pasai Honey ngan ciri-ciri lelaki romantisnyer...yang selalu membuat aku tersipu malu adalah senyuman manis Honey, sweet sangat!!!! ku harap dierlah cinta ku yang terakhir. amin
"Ya ALLAH, semoga Honey adalah lelaki muslim, lelaki Islam untuk ku dunia dan akhirat....amin"



No comments:

Strawberry Letter 22