BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Sunday, November 13, 2011

Berjutaan pepasir ditepi pantai, aku pilih berlian.....


Ini merpati sejoli dalam Cinta Dan Anugerah... Lokanan Cyntia (Eva Anidhita) dan Avian (Miller). Aku suka sangat scene Cyntia dan Avia yang mana Cyntia ini sangat-sangat mencintai Avian sehinggakan sanggup melakukan apa saja asalkan dapat memiliki Avian.

Dan akhirnya Cyntia dan Avian pun nikah, maka sah lah mereka berdua menjadi suami isteri, hidup aman bahgia. Rumahtangga yang dibina penuh badai, lumrah alam 'kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai' , memanglah kalau dibina rumah tepi pantai nanti tsunami, maka dengan itu baiklah berumah diatas bukit pasti no tsunami.hehehehe....

Rumahtangga yang dibina tidak lama kerana Avian mahu bercerai dengan Cyntia kerana Avian ada cancer otak stage four. Dan Avian tak mahu Cyntia sedih, merana dan sengsara, seperti kata papa Haris, ' mungkin Avian punya alasan yang kukuh untuk bercerai sama Cyntia ' dan memang benar cuma lelaki yang bisa memahami lelaki.


Disaat Avian menceraikan Cyntia, aku lihat Cyntia ibarat jasad saja yang tinggal, nyawanya sudah melayang entah kemana..sangat tegar akan dikau Avian menceraikan Cyntia walaupun alasannya mahu Cyntia bertemu dengan cinta yang membahagiakan, tapi siapa engkau memberi hak sebegitu untuk menentukan ranjau kehidupan Cyntia...

Dan disaat Cyntia menangisi akan kehilangan Avian selepas diceraikan, papa Haris ngomong memujuk Cyntia ' lelaki ini ibarat pepasir dipantai, pilih dan cari saja yang mana satu suka dihati ' dan aku suka sangat jawapan Cyntia " Cyntia, tak mahu pasir tapi berlian dan berlian itu adalah Avian....)" sangat hebat cinta Cyntia terhadap Avian..kagum akan aku sekejap.

Dan dulu juga aku anggap Honey adalah berlian diantara berjutaan pepasir dipantai tapi janji ALLAH siapa yang mengetahui. ' Berlian bagi aku belum tentu berlian bagi ALLAH ' . Maaf Honey ku pilih agama dan hidayah-Nya, cukup lah dosa-dosa dan maksiat aku lakukan bersama lelaki yang bukan halal untuk aku. semoga ALLAH mempertemukan aku dengan jodoh yang terbaik pilihan-Nya. Lambat atau cepat, akan aku sabar menanti. Aku yakin dengan janji ALLAH.

Dan malam ini scena yang aku tunggu yang mana Avian akan meninggal dunia yang fana ini dan Cyntia juga mengikuti Avian...yang pelik Cyntia ini sihat ALHAMDULILLAH tapi mungkin bisa orang sihat pun boleh meninggal. Kuasa ALLAH siapalah yang mengetahui... ( seperti arwah ayah aku, bisa kemasjid solat berjemaah subuh setiap hari dan Asarnya, tanda-tanda Malaikat Maut datang menjenguk dan akhirnya arawah ayah kembali berjumpa ALLAH pada subuh 11 Zulhijjah, itulah orang sihat jangan dikata akan sihat kerana kita tidak tahu bila ajal maut akan menjemput).

Dan meninggal lah Avian dan Cyntia bukan suami isteri tetapi mantan cuma...

Kadang-kadang cinta itu tak bermaksud memiliki, tapi cukup lah kita dapat menjaga orang yang kita sayang hingga akhir hayatnya...

Cinta itu suci dari ALLAH, cuma kadang-kadang kita lupa untuk menjaga dan menghargainya, selalu kita mengotorinya tanpa sedar dan segan silu...Dulu aku begitu dan kini aku insaf dan malu pada diri sendiri...Penyesalan setinggi gunung dan cuma kuharap selepas ini akan aku belajar menghargainya kerana cinta itu datang dari ALLAH...



Amin.....

No comments:

Strawberry Letter 22