BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Thursday, November 17, 2011

ALLAHU AKHBAR , ALLAH MAHA BESAR


SUBHANALLAH..... ALLAHU AKHBAR , ALLAH MAHA BESAR

Sangat cantik kan? Memang sangat cantik tapi aku lagi suka akan kecantikan nama ALLAH yang diukir itu.

Dalam kehidupan kita ini kita selalu menginginkan sesuatu yang indah dan cukup sempurna seperti pokok itu, mereka menginginkan keindahan dan kesempurnaan.. semoga mata-mata yang melihatnya dapat merasai akan kenikmatan dan kemanisan serta keindahan Islam.

" Dan semoga mata-mata Honey juga dapat merasainya dan terbuka dan dilembutkan hati dengan Islam, amin "

Begitu juga dalam kehidupan kita, kita tidak pernah lari dari ditimpa masalah dan kesulitan. Dan benda yang paling sulit dan sukar untuk kita adalah untuk menerima satu-satu kenyataan dan takdir yang ALLAH telah tetapkan untuk kita. Jika jawapan dan keputusannya memihak kepada kita, reaksi nya sudah tentu kita syukur ALHAMDULILLAH , kita akan suka, gembira dan senyum sepanjang hari kerana ALLAH telah memakbulkan apa yang kita minta dan inginkan. Dan cuba jika jawapan atau keputusan itu tidak memihak kepada kita. Apakah reaksi kalian? Adakah kalian akan bersyukur dan redha menerimanya?

Apakah yang mampu kalian lakukan ?

Memarahi? memusuhi? membenci? menyiapkan bala tentera untuk berperang…atau bagaimana?

namun dalam apa juga keputusan, perlu lah diingatkan, kita tidak boleh dan tidak mungkin dapat menandingi kuasa ALLAH SWT...kerana kita terlampau kerdil dan terlampau kerdil berbanding DIA.

Dari Surah Al-Ankabut : 2-3
“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya ALLAH mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya ALLAH mengetahui orang-orang yang dusta?”

Oleh itu marilah kita renungi dan redhalah terhadap ketentuan ALLAH SWT dalam kehidupan kita. Pasti akan tersingkap hikmah yang tersembunyi di sebalik setiap ujian-NYA. Hanya ALLAH mengetahui akan segala perkara-perkara ghaib yang berada disekeliling kita, rezeki ajal maut jodoh semuanya ditangan ALLAH. Bersabarlah duhai hati. Moga kita menjadi hamba yang redha dan diredhai ALLAH.

Dan apabila kita ditimpa akan kesulitan hidup, tariklah nafas dalam-dalam dan lapangkanlah dada, walaupun sehebat mana penyusunan kita, penyusunan ALLAH adalah yang terbaik buat kita, usah dibakar api dendam kelak darah tinggi yang menanti serta migrain yang mengunjung tiba, pejamkanlah mata, dan hadapi dengan senyuman, (seperti lagu indon tue, hadapi dengan senyuman) itulah ubat buat orang beriman, bilamana ALLAH beri ujian, maka ALLAH jua melihat keputusan yang kita ambil, adakah makin dekat atau makin jauh dariNYA..

Sama-samalah kita renungkan dan muhasabah diri....

No comments:

Strawberry Letter 22