BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Tuesday, February 21, 2012

Wanita Solehah Itu,Bidadari Syurga

Adakah ini aku ????
Atau adakah aku seperti ini???
Jika benar digambarkan aku akan begini dan jika benar aku memang menuju kearah ini, syukur ALHAMDULILLAH.... semoga hidayah dan nur ALLAH ini kekal dihati hingga aku bertemu denganNYA....
Cukuplah pengalaman pahit aku tempuh dan semua koleksi dosa2 silam aku, akan aku pastikan ia sebagai pengajaran dan panduan untuk aku berdiri lagi sekali dimuka bumi ALLAH ini...
Dan sedikit bicara dan luahan hati untuk penenag hati dan jiwa, dan duhai hati bangkitlah berjuang perangi kemaksiatan dan kegelapan hati serta dosa2 walau sebesar zarah mahupun hama....
Terimalah dugaan dengan sabar kerana ia datang untuk menguji keteguhan & kekuatan iman kita. Setiap dugaan ada hikmahnya dan ia tidak akan melampaui batas kemampuan kita untuk menangani nya. Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang terhadap hambanya & Dia tidak akan sesekali menyusahkan kita. Apabila ditimpa bencana, hendaklah kita bersabar & redha. Dekatkan diri pada Nya dan Insyaallah, hati akan berasa lebih tenang.

No comments:

Strawberry Letter 22