BFF Nora Elliesha - Akon, Kofi & Colby

"SAAT TERAKHIR"

"SAAT TERAKHIR" tak pernah terpikir olehku tak sedikit pun ku menyangka kau akan pergi tinggalkan ku sendiri begitu sulit ku menyangkal begitu sakit ku rasakan kau akan pergi tinggalkan ku sendiri di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan kasih sayang kamu begitu dalam sungguh ku tak sanggup ini terjadi karna ku sangat cinta ini lah saat terakhirku melihat kamu jatuh air mataku menangis pilu hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu di hatiku namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup di nantiku

Tuesday, October 9, 2012

doraemon

aku tak tau biler tapi yang pasti tahun nie aku membeli toy DORAEMON ngan harganya rm60.00 kat RnR Tapah selatan, 
actually, aku beli sebagai peneman aku dan juga saga tapi akhirnya dia menjadi peneman tidor siang malam ku, dia jugalah sahabat baik ku dan dia juga pendengar yang setia sangat mendengar apa jua cerita aku, rintihan aku, luahan hati dan perasaan aku, dan benar dia melakukan watak sebenar sahabat sejati tanpa kata apa-apa kerna bagiku cukup lah hanya menjadi pendengar......

tapi kini aku menedarinya akan apa yang berlaku pasti ada sebab dan akibatnya, tapi jika ini yang tersurat lagi tersirat, aku dengan penuh rasa syukur ALHAMDULILLAH, berterima kaseh dengan nikmatnya.

ketahuilah ketika ini hati aku sangat tenang seperti tenangnya air di tasek, dan jika benar itu yang tersurat untuk aku, aku lah insan yang paling bersyukur kerna diri aku tak pernah lekang ngan ujian dan dugaan ALLAH akan tetapi ALLAH tetap sayangkan aku dan diberinya secebis kegembiraan, cukup sudah apa yang berlaku diatas kelalaian dan kealpaan serta kebodohan diri, dan hari ini aku nekad memulakan kehidupan baru yang penuh rasa syukur ALHAMDULILLAH...... 

moga luahan hati ini difahami dan mohon luahan hati ini diterima, Ya ALLAH aku bersyukur padaMU dan terima kaseh Ya ALLAH setelah sekian lama hati ini tetutup dan tidak semena-mena ia terbuka dengan satu kalimah 'abang kak ina dah tak der rasa nak nikah'.....

hidup ini lawannya mati, dan pabila aku sudah tiada, siapakah akan mendokan aku, itu juga aku fikirkan bagi pihak dia dan lantaran itu aku membulatkan hati dan aku nekad agar diberi peluang sekali lagi untuk mengenali hati lelaki dan aku mengharapkan ini adalah untuk kali yang terakhir dan cinta ku yang suci hanyalah layak ku berikan pada lelaki yang halal bagiku

dan apakah impian aku dulu2 nyer akan tercapai yang mana aku rindu akan kemanisan bercinta selepas nikah, itulah yang aku cari tapi aku tersasar dan hanyut dengan kemewahan harta duniawi...dalam mencari cinta yang suci, aku mencari yang benar dapat membantu aku, mendekatkan aku pada ALLAH dan aku senang membuat dan mengumpul segala kebaikan untuk aku dan suami aku, kerna jika elok lah aku maka elok lah peribadi suamiku, maka mudahlah suami aku ke syurga kerna pahalanya dan kebaikannya..

Ya ALLAH cuma Engkau yang bisa dapat memahami isi hati aku dan keinginan aku, jika ianya baik untukku dunia akhirat, maka permudahkan lah urusan hati dan perasaan ini. amin...

No comments:

Strawberry Letter 22